The objective of this policy is toestablish guidelines aimed atpromoting institutional-level culturein the areas of Self-control, Anti-Money Laundering (AML) RiskManagement, Counter Financing ofTerrorism (CFT), and Financing of theProliferation of Weapons of MassDestruction (FPWMD).
This policy applies to all employees,contractors, suppliers, and third partieswho maintain a business relationshipwith MINISO COLOMBIA S.A.S.,hereinafter referred to as the "Entity."
• It is the duty of the legal representatives, executives, administrators, and employees of the entity to ensure compliance with internal regulations and other provisions related the document: AD-MN-02 SELF-CONTROL SYSTEMMANUAL AND COMPREHENSIVE RISKMANAGEMENT OF MONEYLAUNDERING, TERRORIST FINANCING,AND FINANCING OF THEPROLIFERATION OF WEAPONS OFMASS DESTRUCTION.
• Management and all aforementioned individuals shall prioritize ethical and moral principles, as well as compliance with established norms, over the achievement of profitability and business goals.
"The entity will have lauses for the prevention of oney laundering and terrorist financing risks with those counterparts (clients, suppliers, employees, partners, or contractors) for whom formalizing services through a contract is required due to the type of engagement.
Additionally, there will be policies and procedures for compliance with the system, such as:
• Identifying unusual, suspicious, and attempted transactions and conducting corresponding monitoring and reporting to competent authorities when required.
• Detecting and issuing alert signals by internally reporting on transactions that trigger them.
• Conducting customer, supplier, employee, shareholder, and counterpart due diligence through implemented measures.
• Controlling cash handling within the organization and in its dealings with counterparts.
• Training and educating the company's counterparts on the importance of preventing crimes related to AML/CFT/FPWMD.
• Applying stricter controls to transactions that, due to their nature, amount, channel, jurisdiction, or other risk factors, require enhanced due diligence (Enhanced Due Diligence)."
El objetivo de esta política es establecer los lineamientos que propenden a impulsar a nivel institucional la cultura en materia de Autocontrol, Gestión del Riesgo de Lavado De Activos (LA), Financiación Del Terrorismo (FT) y Financiamiento de la Proliferación de Armas de Destrucción Masiva (FPADM)
Esta política se aplica a todos los empleados, contratistas, proveedores y terceros que mantienen una relación comercial con Miniso Colombia SAS en adelante la "Entidad".
• Es deber de los representantes legales, directivos, administradores y empleados de la entidad, asegurar el cumplimiento de los reglamentos internos y demás disposiciones relacionadas con el documento: AD-MN-02 Manual del sistema de autocontrol y gestión del riesgo integral de lavado de activos financiación del terrorismo y financiamiento de la proliferación de armas de destrucción masiva.
• La administración y todos los individuos antes mencionados antepondrán los principios éticos, y morales y el cumplimiento de las normas consagradas, al logro de rentabilidades y metas comerciales.
La entidad contará con cláusulas de prevención al riesgo de lavado de activos y financiación del terrorismo con aquellas contrapartes (clientes, proveedores, empleados, socios o contratistas), que por el tipo de contratación se requiera formalizar sus servicios a través de un contrato, además de, políticas y procedimientos para el cumplimiento del sistema, tales como:
• Identificar operaciones inusuales, sospechosas e intentadas y realiza las correspondientes labores de seguimiento y reporte ante las autoridades competentes cuando se requiera.
• Detectar y emitir señales de alerta realizando reportes internos sobre las operaciones que las originen.
• Realizar el conocimiento de los clientes, proveedores, trabajadores, accionistas y contrapartes en general, a través de la implementación de medidas de vida diligencia.
• Controlar el manejo de dinero en efectivo al interior de la organización y en sus relaciones con sus contrapartes
• Capacitar y divulgar a las contrapartes de la compañía, la importancia de la prevención de los delitos
relacionados con LA/FT/FPADM.
•Aplicar controles más rigurosos a las operaciones que por su naturaleza, monto, canal, jurisdicción o demás factores de riesgo requieran de una mayor debida diligencia (Debida Diligencia Intensificada).